Jak ten czas szybko leci! Debiut w 2015 roku przyciągnął 53 startujących. W kolejnym roku mieliśmy już ponad setkę, rok temu ponad dwieście uśmiechniętych twarzy na starcie i jeszcze bardziej zadowolonych na mecie 😉 Na dobre rozgościliśmy się w cyklu Pucharu Polski w Maratonach na Orientację  i mamy przyznaną najwyższą rangę zawodów (50 pkt) jako jedna z 16 tego typu na terenie całej Polski. Aspirujemy też do podobnego zaszczytu w Pucharze Polski w Maratonach Rowerowych na Orientację. W tym roku Jatka po raz pierwszy opuszczamy tereny Jury Północnej i przenosimy się nieco dalej na południe. Baza zawodów mieści się we Włodowicach, co oznacza, że w zasięgu ręki (albo Waszych nóg) znajdują się jedne z najpiękniejszych zakątków całej Jury. Przekonajcie się, że jesienią ta wyjątkowa kraina wygląda naprawdę niesamowicie. Trasa na pewno Wam to umożliwi. Jak zwykle, staramy się połączyć w jedno wymagania nawigacyjne jednocześnie pokazując atrakcje okolicy. Dzień spędzony na trasie Jatki na pewno będzie doskonałym przeżyciem.

ORIENTACJA?

Jurajska Jatka jest imprezą na orientację, co oznacza, że trasa jest wyznaczona w postaci Punktów Kontrolnych zaznaczonych na mapie, którą zawodnicy dostają na krótko przed startem. W terenie na Punktach Kontrolnych znajdują się lampiony oraz perforatory, przy pomocy których w odpowiednim miejscu karty startowej należy ją „skasować”. Punktów jest na ogół kilkanaście, a warianty przebiegnięcia czy przejechania pomiędzy nimi każdy z uczestników wybiera sam na podstawie mapy. Brzmi skomplikowanie? Przekonaj się, że wcale tak nie jest.

TRASY

  • Trasa piesza 25 km – TP25 – limit czasowy 9 godzin (łatwa nawigacja, dla rozpoczynających przygodę z orientacją)
  • Trasa piesza 50 km – TP50 – limit czasowy 13 godzin (trasa pucharowa: trudniejsza nawigacja, dla osób dobrze przygotowanych kondycyjnie)
  • Trasa piesza 100 km – TP 100 – limit czasowy 24 godziny (trasa pucharowa: dla najbardziej zaprawionych w bojach – nawigować trzeba nie tylko w dzień, ale również nocą, ponadprzeciętna wydolność i psychika mile widziane i mocno wskazane)
  • Trasa rowerowa 50 km – TR 50 – limit czasowy 8,5 godziny (przyjemna, ale wcale niełatwa przejażdżka po okolicznych górkach i dolinkach)
  • Trasa rowerowa 130 km – TR 130 – limit czasowy 12,5 godziny (trasa pucharowa: wymagana dobra kondycja, dobra orientacja w terenie i dobra psycha :) )

Na mecie o zwycięstwie decyduje liczba zaliczonych Punktów Kontrolnych, a w drugiej kolejności, czas pokonania trasy. Należy pamiętać, że dystanse są podawane biorąc pod uwagę optymalny przebieg trasy, ale zawodnikom często zdarza się nadłożyć nieco więcej dystansu ze względu na popełniane błędy nawigacyjne albo wybór wygodniejszego wariantu (który czasem nie prowadzi najkrótszą drogą).

WYPOSAŻENIE

O tym co warto zabrać ze sobą piszemy w regulaminie. Wiadomo, że bezpieczeństwo jest podstawą, więc zadbaj o to, aby w Twoim plecaku rzeczywiście znalazły się wymienione przedmioty.

    • Wyposażenie zabronione
      1. mapy inne niż zapewnianie przez Organizatorów
      2. nawigacja GPS używana w celu innym niż rejestracja (tracking) pokonywanej trasy
    • Wyposażenie obowiązkowe
      1. telefon komórkowy z zapisanym nr telefonu organizatora
      2. folia NRC
      3. dokument tożsamości
      4. latarka, najlepiej czołówka (obowiązkowa na trasach TP 100 / TR 130 TP 50, zalecana na pozostałych)
    • Wyposażenie zalecane
      1. kompas
      2. apteczka
      3. zapas prowiantu
      4. odpowiednia odzież i nakrycie głowy

ŚWIADCZENIA DLA UCZESTNIKÓW

Dzięki uprzejmości Urzędu Gminy Włodowice, możemy gościć na terenie Szkoły Podstawowej we Włodowicach znajdującej się przy ul. Krakowskiej 13. Bazę, dla Twojej wygody, otwieramy już wieczorem, w dniu przed startem zawodów, a zamykamy dopiero w niedzielę około południa. Będzie zatem czas, aby zintegrować się i podzielić doświadczeniami z innymi uczestnikami zawodów, a po starcie dobrze wypocząć i nie wracać bezpośrednio po zawodach zmęczonym do domu.

Uczestnikom oferujemy:

  • dwa bezpłatne noclegi w bazie rajdu (uczestnicy powinni posiadać własne karimaty i śpiwory),
  • szatnie, toalety, prysznice w bazie rajdu,
  • wrzątek do celów spożywczych,
  • gorący posiłek i napoje na mecie,
  • kolorową mapę wraz z opisem trasy i zaznaczonymi punktami kontrolnymi,
  • kartę startową,
  • nagrody oraz pamiątkowy, ręcznie wykonywany, medal uczestnictwa.

Więcej info w regulaminie imprezy